CEL:
- dowiesz się, że głośność w muzyce to dynamika
- poznasz określenia dynamiki (symbole i słowa)
- posłuchasz muzyki i spróbujesz wysłuchać zmiany dynamiczne
2. Już wiesz, że można grać/śpiewać głośno lub cicho.
Natężenie dźwięku, czyli głośność to DYNAMIKA.
Gdy różnie śpiewamy lub gramy, muzyka staje się piękniejsza, lepiej się jej słucha.
3. Obejrzyj jeszcze raz filmik i zapisz w zeszycie określenia dynamiki.
DYNAMIKA p – piano – to ……………………..
pp – pianissimo – to bardzo cicho
f – forte – to ..……………………..
ff – fortissimo – to ..………………
5. Dla utrwalenia pojęć posłuchaj piosenki „Dynamika”. Oczywiście możesz też śpiewać!
6. Na zakończenie lekcji posłuchaj muzyki i poruszaj się w jej takt. Jeśli usłyszysz muzykę głośną, wykonuj duże ruchy, gdy zrobi się cicha, małe.
Ta muzyka brzmi trochę egzotycznie, prawda? Mi się kojarzy z ….. A Tobie?
Pozdrawiam Was serdecznie!
Wasza p. Gabriela
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz